Acestea sunt cele 5 lucruri de care avem nevoie pentru a fi mai performanți la servici

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Lumea este într-o continuă schimbare, iar de asta ne putem convinge și când vine vorba despre locurile noastre de muncă. Nu vom intra nicidecum în subiectele de discuție atât de amplu dezbătute pretutindeni și care au legătură cu cele mai noi meserii sau dacă vom fi înlocuiți cât de curând de inteligența artificială. Mai degrabă, vom discuta despre acele lucruri de care avem nevoie în fiecare zi pentru a da dovadă de performanță și pentru a obține rezultate frumoase. La urma urmei, dacă suntem mulțumiți de ceea ce facem în fiecare zi la servici, căpătăm și un sentiment de mulțumire și de satisfacție personală, ceea ce contează foarte mult pentru dispoziția noastră și pentru starea mentală.

Iată că optica profesională se confruntă în mod clar cu o perioadă de tranziție, date fiind apariția a multor companii, organizații și corporații, fiecare cu propriile reguli și politici. Totuși, studiile recente au dezvăluit că angajații ar pierde cel puțin 10.000 de RON pe an dacă ar lucra într-o companie care le impune un cod vestimentar aparte. Încercând să exploreze care sunt acele aspecte care îi ajută pe angajați să fie mai productivi la locul de muncă, cercetările desfășurate în ultimii ani au scos la iveală răspunsuri și constatări foarte directe și foarte precise. Cert este că mediul de birou contribuie enorm de mult la productivitatea generală a angajaților și la starea lor de bine.

Birouri private versus spații de lucru deschise. În cadrul unui sondaj care a implicat mai mult de 2000 de angajați cu vârsta media de 37 de ani, dintre care 55% femei și 45% bărbați, 4% lucrează în spații de lucru deschise fără separator, 13% lucrează în birouri deschise cu separator, 21% lucrează în birouri private, 28% lucrează cu mai mulți colegi într-un birou privat, în timp ce ceilalți lucrează în spații deschise care sunt prevăzute cu birouri private. Deși doar 77% din întregul grup de persoane implicate sunt mulțumite de felul în care este amenajat mediul lor de lucru, se pare că birourile private sunt cele care stimulează cel mai mult performanța și buna dispoziție a angajaților, fiind urmate de spațiile de lucru hibride, adică spațiile deschise prevăzute cu birouri private. 

Lucrul de la birou versus lucrul de acasă. În afară de modificarea amenajării mediului de lucru, angajatorii vin cu tot felul de propuneri care să îi avantajeze pe angajați, dar care să le sporească totodată productivitatea și creativitatea. O astfel de propunere este cea a de a lucra când și când de acasă. Mulți dintre angajații marilor companii au acum posibilitatea de a lucra de acasă de cel puțin trei ori pe lună.  Cu toate că se sugerează că munca de acasă va continua să crească în popularitate, peste 58% dintre angajați confirmă că le vine greu să lucreze de acasă și de fiecare dată sfârșesc prin a amesteca sarcinile de la servici cu sarcinile domestice, precum spălatul vaselor, împăturitul rufelor sau cumpărături de urgență.

Cât de moderne sunt echipamentele de lucru. Un alt aspect care poate influența pozitiv sau negativ productivitatea angajaților are legătură cu echipamentele de lucru. Pentru o mai bună performanță, angajații confirmă că au nevoie de laptopuri rapide, de mai multe copiatoare și scanere, de o rezervă permanentă de cartușe pentru imprimantă și de echipamente de papetărie și birotică. Un magazin cu tonere poate îndeplini cea mai mare parte din cerințele angajaților legate de echipamentele de birou.

Prin urmare, în urma cercetărilor desfășurate, s-ar putea spune că angajații au nevoie de următoarele cinci lucruri pentru a da dovadă de mai multă performanță la locul de muncă:

  1. Un mediu de lucru mai puțin zgomotos.
  2. Un mediu de lucru privat, care să ofere intimitate.
  3. Un mediu de lucru lipsit de distrageri vizuale.
  4. Un mediu de lucru cu echipamente moderne.
  5. Un mediu de lucru cu multă lumină naturală.

Pentru a combate problema principală, și anume cea a zgomotului, peste 50% dintre angajați poartă căști în cea mai mare parte a timpului. Pe măsură ce așteptările profesionale evoluează odată cu forța de muncă modernă, este firesc ca mediul de lucru să sufere modificări. Codul vestimentar casual, mobilierul confortabil și echipamentele de lucru moderne iau locul codului formal de îmbrăcăminte, a mobilierului rigid, a echipamentelor demodate și a spațiilor întunecate. Din ce în ce mai mult, birourile sunt proiectate în funcție de dorințele și nevoile angajaților.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *