Cu afacerea la început de drum – aspecte care necesită o mare atenție

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Sunt nenumărate motive pentru care din ce în ce mai mulți angajați își părăsesc locurile de muncă pentru a deveni antreprenori. Cu toate că ideea de a fi propriul șef este una deosebit de tentantă, înainte de a vă lansa propria afacere, este recomandat să depuneți o muncă asiduuă în cercetare. Cu alte cuvinte, nu vă părăsiți locul de muncă înainte de a fi pe deplin convins că ideea de afaceri pe care o aveți în minte poate fi pusă în aplicare și poate atrage profituri. La urma urmei, este minunat să avem tot felul de pasiuni, dar și mai minunat este ca pasiunile noastre să ne asigure o viață lispită de griji și încărcată cu bucurii și experiențe superbe.

Dar iată că la început de drum, mai ales dacă nu v-ați mai interesectat în trecut cu domeniul antreprenoriatului, sunt nenumărate greșeli minore trecute adesea cu vederea și care se dovedesc a fi usturătoare. În rândurile care urmează, vom explora care sunt acele greșeli din umbră care vă pot pune afacerea în pericol și ce atitudine trebuie să adoptați pentru a le ocoli:

Nu amestecați cheltuielile personale cu cheltuielile de afaceri. Aceasta este una dintre cele mai mari greșeli, dar care adesea este considerată „a nu fi mare lucru”. Totuși, dacă veți amesteca cheltuielile personale cu cele ale afacerii, va fi foarte dificil să aveți o evidență a evoluției afacerii. Viața personală trebuie să fie cu totul distinctă de viața de antreprenor. Cu alte cuvinte, viața de afaceri nu ar trebui să vă afecteze viața personală și, în mod similar, viața personală nu ar trebui să intervină în viața de afaceri. Prin urmare, pentru afaceri, este indicat să deschideți un cont separat cu diferite servicii de plată. Stabiliți anumite granițe și aveți grijă să nu le încălcați niciodată.

Investiți bani în afacere. Dacă ar trebui să formulăm o definiție, atunci am spune că o afacere este un proces pe termen lung care solicită reinvestirea banilor. Mai ales dacă observați că activitatea nu mai funcționează, cu atât mai mult trebuie să continuați să furnizați combustibil. Totuși, este foarte important să vă gândiți care sunt acele aspecte ale afacerii care au nevoie urgent de combustibil. În unele cazuri, poate fi vorba de angajați cu experiență, în alte cazuri poate fi vorba de investiții de bază, în absența cărora, activitatea stagnează. Dacă dețineți o afacere în sectorul alimentar sau hotelier, atunci Vivitrust poate veni cu pachete complete de echipamente și utilaje profesionale, asistență la montare, garanție pe o perioadă îndelungată și școlarizarea personalului operator. Acesta este un exemplu de investiție care poate eficientiza munca angajaților din domeniul HoReCa. Cu alte cuvinte, încercați să investiți banii după o abordare calculativă. Nu investiți toți banii, dar cel puțin o parte considerabilă.

Aveți grijă cum gestionați deducerile de afaceri. Este foarte benefic să dețineți propria afacere, întrucât puteți decide întotdeauna ce anume să deduceți din cheltuieli. Totuși, dacă veți pierde echilibrul, vă veți confrunta cu mari probleme financiare. În general, este indicat să reduceți cât mai mult acea listă cu cheltuieli inutile. Pe de altă parte, nu faceți compromisuri în numele deducerilor. În cazul cheltuielilor inutile, rareori vă puteți da seama cât de mulți bani puteți cheltui fără niciun rost. Este recomandat să păstrați o evidență a veniturilor și a fiecărui bănuț cheltuit.

Plătiți întotdeauna taxele și impozitele. Poate fi tentant să amânați plata taxelor și a impozitelor, dar amânarea efectuării plăților nu face altceva decât să provoace probleme financiare curând în viitor. Poate că azi vă bucurați că aveți o sumă mai mare în cont pentru că nu ați achitat impozitele, dar peste câteva zile, veți fi acaparat de stres financiar. Orice amânare reprezintă, de fapt, o invitație de penalități și comisioane de întârziere, ceea ce tulbură serios aspectul financiar al afacerii pe care o desfășurați. Prin urmare, faceți ca plata impozitelor la timp să devină un obicei sau o regulă strictă.

Nu confundați profitul cu numerar. Numerarul pe care îl aveți disponibil este destinat utilizării pentru îmbunătățirea activităților. Numerarul nu este profit, căci profitul este suma de bani rămasă după plata tuturor cheltuielilor. Din nou, nu vă bucurați dacă aveți în cont o sumă mare de bani și nu ați efectuat încă toate plățile, deoarece venitul net și profitul sunt sumele obținute după ce toate cheltuielile sunt plătite.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *