Cum să îți organizezi strategic spațiul de lucru – 5 pași simpli

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cei mai mulți dintre noi avem muncă de birou și, oricât de pasionați am fi de ceea ce facem, la un moment dat intervine oboseala, lipsa motivației și starea de irascibilitate. Poate că nu v-ați gândit la asta, dar adesea, cauza acestor stări nu are nicio legătură cu natura profesiei, ci cu mediul de lucru.

Biroul este centrul nostru principal de comandă, căci de aici mutăm munții din loc pentru a ne atinge obiectivele și tot aici ne stabilim alte obiective și mai îndrăznețe. Dacă centrul nostru de comandă este neglijat săptămâni la rând, devine ca o magazie în care s-au tot depozitat lucruri fără niciun pic de organizare. Fără îndoială, un astfel de birou are efecte negative asupra productivității noastre, asupra dispoziției emoționale și mentale. La rândul lor, specialiștii susțin că felul în care arată mediul nostru de lucru are un impact direct asupra nivelului de productivitate.

Prin urmare, ar trebui să organizați strategic spațiul de birou, cu accent pe maximizarea eficienței și productivității.

Gândiți-vă la o amenajare echilibrată. Primul pas către un birou organizat este stabilirea unei amenajări echilibrate. Modul în care sunt așezate piesele de mobilier, soluțiile de depozitare și dispozitivele electronice joacă roluri critice în crearea atmosferei de muncă. Înainte de a achiziționa piesele de mobilier și înainte de a vă organiza propriu-zis spațiul de lucru, luați în calcul întocmirea unei schițe pe telefon sau chiar pe o foaie de hârtie. Sunt acum disponibile și tot felul de programe gratuite care vă permit să fiți propriul designer de interioare și să aranjați piesele dintr-o încăpere după bunul plac. Avantajul acestor programe este acela că veți ști dinainte cum va arăta mediul de lucru după ce veți finaliza amenajarea și organizarea spațiului.

Organizați lucrurile eficient. Chiar dacă tehnologia predomină în spațiile de birou, în continuare ne folosim de obiecte de birotică și papetărie. Gândiți-vă la o organizare compactă și care elimina necesitatea de a face drumuri inutile. Așa cum în bucătărie vă place să aveți lângă plită o tavă plină cu condimente și ustensile, la fel și la servici ar fi ideal să aveți la îndemână materialele de birou pe care le folosiți zilnic.

Utilizați post-its cu moderație. Este adevărat că micile hârtiuțe lipicioase cărora ne-am obișnuit să le spunem memento sau post-its ne ajută să ne organizăm programul mai bine și să nu pierdem din vedere cele mai importante sarcini. Dacă folosiți aceste notițe pentru a vă reaminti obiectivele urgente, s-ar putea să fie necesar să moderați numărul și dimensiunea lor, altfel vor încărca spațiul. Folosind doar câteva notițe, vă veți bucura de un birou cu aspect îngrijit.

Folosiți inteligent dispozitivele electronice. Pentru a ne duce la îndeplinire sarcinile zilnice de birou, majoritatea avem nevoie de imprimantă și de consumabile imprimantă, pe care le putem achiziționa la prețuri accesibile de pe Toner World. În funcție de natura profesiei noastre, sunt șanse mari să suprasolicităm copiatoarele. Totuși, sunt și documente pe care este mai bine să le păstrăm doar în format digital, precum facturi, notițe, planuri și altele. Dacă vă aglomerați biroul cu documente imprimate, atunci veți rămâne fără spațiu în cel mai scurt timp. O soluție este aceea de a păstra documentele neesențiale în formă electronică pentru a vă bucura de un birou cât mai curat și ordonat.

În fiecare dimineață, ar trebui să depuneți efortul de a vă reorganiza biroul, aranjând lucrurile esențiale, dosarele și documentele, în funcție de activitățile prospectate pe acea zi. Elementele pe care va trebui să le utilizați pe tot parcursul zilei ar trebui să vă fie la îndemână și să funcționeze ireproșabil. Astfel, vă veți asigura o zi de lucru productivă.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *