Suferi de insomnie? Iată cum o poți combate rapid!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Deși termenul de „insomnie” este folosit foarte des de cei care au, din când în când, dificultăți legate de somn, el reprezintă o afecțiune foarte serioasă. Insomnia afectează sute de mii de persoane la nivel global, cauzând dezechilibre fizice și emoționale extrem de periculoase, dacă nu sunt gestionate.

Pentru a trata problemele cu somnul, este nevoie să ai răbdare și să te implici activ în căutarea de soluții. Iată câteva dintre strategiile eficiente pe care le poți aborda pentru a scăpa de insomnie!

1. Respectă aceleași ore de odihnă

Organismul nostru este guvernat de un ciclu natural de 24 de ore numit ritm circadian. Când ai un stil de viață agitat și dezordonat, ritmul circadian se dereglează, iar insomniile nu întârzie să apară în viața ta. De aceea, dacă vrei să îți reglezi somnul, este indicat să te culci mereu la aceeași oră și să păstrezi aceeași oră de trezire în fiecare dimineață, chiar și în weekend.

Cu un astfel de program, organismul tău se va obișnui cu un ritm constant și te va ajuta să adormi mai repede și mai ușor. În plus, te vei trezi plin de energie în fiecare dimineață și vei scăpa de durerile de cap.

2. Evită folosirea telefonului cu două ore înainte de culcare

Pentru a-ți „antrena” ritmul circadian este recomandat să eviți expunerea ochilor în fața ecranelor cu minimum una sau două ore înainte de a te culca.

Motivul este simplu: când creierul percepe lumina albastră a smartphone-ului, acesta nu va înțelege în ce moment al zilei se află, crezând că încă este lumină și, în consecință, trebuie să rămână treaz.

Dacă, totuși, vrei să mai dai scroll pe Facebook înainte de culcare, setează-ți telefonul pe modul de noapte, în care lumina e mai puțin intensă și are tonuri calde.

3. Nu mânca înainte de culcare

Digestia târzie este o cauză foarte frecventă a insomniilor. Când mănânci târziu, apoi încerci să dormi, organismul tău va fi ocupat cu digerarea hranei și, prin urmare, nu te vei putea odihni până nu se termină acest proces.

Așadar, servește cina cu cel puțin două sau chiar trei ore înainte să dormi și alege preparate blânde cu sistemul digestiv. Evită mâncarea foarte grasă și carnea.

4. Practică yoga

Yoga este o practică minunată pentru corp, dar și pentru spirit. Succesiunile de posturi îți vor relaxa întreg trupul, îți vor întinde mușchii și îți vor alinia coloana vertebrală. În plus, yoga are puterea de a-ți calma emoțiile și de a te pregăti pentru un somn profund și odihnitor.

Poți practica yin yoga (un stil mai lent, perfect înainte de culcare) pe o saltea specială, așezată pe podea, sau chiar în pat. Apropo, știai că salteaua patului este decisivă pentru calitatea somnului tău? Dacă nu te odihnești bine, este timpul să cauți saltele de calitate și să investești într-una mai confortabilă.

5. Consultă un specialist

Dacă problemele cu somnul persistă mai mult de câteva săptămâni la rând, este indicat să apelezi la ajutorul unui expert. Poți încerca una sau două ședințe de psihoterapie, care să te facă să înțelegi cauza insomniei. Terapia comportamentală cognitivă, o latură a psihologiei clinice, poate fi foarte utilă în rezolvarea insomniei.

De asemenea, nu ar fi rău nici să îți faci analizele de rutină. Este posibil ca insomnia să fie legată de anumite carențe din corpul tău sau afecțiuni despre care încă nu știi.

În final, tratează insomnia cu seriozitate, pune în practică sfaturile de mai sus și, dacă problemele nu se remediază, consultă neapărat un medic specialist.

Poza: Vivre

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *